Ensinnäkin, olen jo vanha kun täytyy nuoruutta muistella.. mutta muistellaan jälleen..jos sieltä jotain läytyisi.. Ai niin Gufolta kopsattua tämä =)

Säännöt:

- Kirjoita jokaisen kohdalla, mitä lapsuuden/nuoruuden tapahtumia, asioita tai tunnelmia tulee kyseisestä sanasta mieleen.
- Jos juuri siitä sanasta ei tule mieleen mitään, niin kerro jostain siihen läheisesti liittyvästä asiasta.
- Saa kertoa useampiakin asioita, jos sanasta muistuu mieleen paljon juttuja.
- Lopuksi: keksi luetteloon yksi sana lisää ja muistele siihenkin sanaan liittyviä lapsuuden tapahtumia.

Sanat:

1. Kampa. Harvapiikkinen kun oli minulla luonnokiharat..

2. Lintu. Lemmikkiankkoja jotka kylläkin syötiin sitten jossain vaiheesa "broilerina"

3. Meri / järvi. Lapsuudenkotini on järvenrannalla, voi niitä kesiä

4. Kitara. Serkkuni soitti hyvin ja yritti minua tumpeloa opettaa, huonoin tuloksin..

5. Kello.  Milloin tämä loppuu?

6. Oksentaminen. Liikaa viinaa..

7. Mummo. Minun ihana rakas mummoni..

8. Kirja. Kirjastoauto joka kävi joka toinen viikko.. voi sitä krijamaarää ja äidin pahoja katseita kun ei aikaa muuhun riittänyt..

9. Pipo. Pipo päässä kunnes bussiin pääsi

10. Metsä. Metsän keskellä kasvanut, ihana olisi asua vieläkin

11. Ukkonen. Kovia oli lapsuuden ukkoset.. ja pelkäsin niitä..joskus joustiin veljen kanssa pihalla kilpaa kovassa kaatosateessa ja ukkosessa. Arvatkaas tykkäsikö äiti??

12. Hiukset. Inhosin pitkiä luonnonkiharoitani.. aina harottivat ties minne..

13. Sisko. Sitä ei koskaan minulla ole ollut
14. Ikkuna. Haaveilin lapsena että olisi ihana asua kaupungissa ja karata "teininä" ikkunasta..

15. Kalenteri. Teiniari, joka ei koskaan saa joutua vääriin käsiin ja punastumatta niitä ei koskaan ole lukenut jälkeenpäin..

16. Puuro. Riisipuuro jouluna

17. Sauna. Vanha ranta sauna josta talvella tullessa hiukset olivat kuin jääpuikot

18. Kauppa. Kyläkauppa, jossa äitini oli myös töissä josta sai hyviä irtareita ja halvalla

19. Puhelin. Salaiset puhelut

20. Polkupyörä. Lapsuudessa liikuttiin pyörillä ja kilometrejä kertyi vallan kauheasti

21. Omani: Ensimmäinen ihastus:  Naapurin täysi-ikäinen poika joka ajeli autolla aina ohitse.. ja kerran pakkasella otti kyytiin ja minä olin onneni kukkuloilla ja täysin pökkelö kun en saanut sanaani suuta..