Eilinen ja tämä päivä pesty mattoja. Minä muuten nautin siitä hommasta ihan älyttömästi. Yksi syy ehkäpä on se että meillä on tässä lähellä todella hyvä matonpesupaikka. Joten siis kaikki talon matot on pesty. 

Seuraava operaatio olisi huoneiden siivous jonka jälkeen saisi laittaa lattialle puhtaat matot. Yritän kuitenkin hieman venyttää siivous intoani sillä haluaisin saada matot lattioille juhannukseksi. Tiedän, olen vanhanaikainen. Joskus olen miettinyt että jos uskoisin siihen että ihminen on voinut elää jo aikaisemminkin niin uskoisin olleeni joskus 1800luvun - 1900luvun neitosia.
Koskapa minulla on voimakas "vietti" kaikkeen vanhaan ja vanhan ajan elämään ja romantiikkaan...

Tänä juhannuksena olemme kylläkin kaupungissa ja siksipä juuri tuo laittaminen korostuu jotenkin enemmän kuin silloin kun olemme maalla tai kun lapsuudessa oli. Täytyy saada koivunoksia sisälle..puhtaita mattoja ja ehdottomasti puhdas sauna jonka aion pestä ensi viikolla juuri niin että juhannuksena pääsee puhtaille lauteille istumaan ja nauttimaan.  

Ja varsinkin kun on mieli hyvä ja jaksaa, sillä ensi viikolla mies palaa työhön ja hänen  2 viikon kesälomansa on ohi. Joten epäilenpä että se masennus ja apatia alkaa sen myötä myös hiipimään ja nostamaan päätään kun jään kotiin yksin lasten kanssa ja niin että vanhin lapseni menee mummolaan jo juhannukseksi ja oletettavasti on siellä  koko kesän.. Minä menen sitten myöhemmin pienten kanssa perässä marjoja poimimaan..

Mutta näin meillä tänään..

Ja alla lasten poimimia kukkasia.. tulee muuten uskomaton tuoksu

656531.jpg